English version
Witamy w środę, 24.04.2024 o
PAI - Poligraficzna Agencja Informacyjna



 
 

Stora Enso ogłosiła zwycięzców konkursu Recreate Packaging 2021
 
Warszawa, 08.04.2021
Stora Enso poinformowała o rozstrzygnięciu 5. edycji organizowanego przez tę firmę konkursu Recreate Packaging. Jego edycja za rok 2021 przebiegała pod hasłem „Design Circular” i była dedykowana rozwiązaniom zgodnym z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zadaniem uczestników było stworzenie nowej generacji opakowania, wspierającego proces zastępowania materiałów opartych na surowcach kopalnych przez materiały odnawialne. Wszystko po to, by zredukować ilość odpadów generowanych w skali globalnej, a zarazem umożliwić ich łatwiejszy i bardziej wydajny recykling.

Fot.: Stora Enso

Finałowe „podium”
Główną nagrodę zdobył Guillermo Acevedo Beltran z Kolumbii za opakowanie dedykowane daniom na wynos – „flatBowl”.  Drugie miejsce – za opakowanie na koszulkę („Shirt Packaging”) – zajęli Viktoriia Schmidt i Arthur Schmidt z Niemiec, zaś trzecie – Antonella Zeverino, Denise Aimar, Chiara Borghi i Valntina Rizzo z Włoch, autorzy projektu opakowania na świeże owoce i warzywa – „LOOP – the Infinite Packaging”. Jak podkreśla organizator, tegoroczna edycja konkursu znalazła bardzo duży oddźwięk w skali międzynarodowej – swoje zgłoszenia nadesłali reprezentanci 21 krajów.
Podobnie jak w latach poprzednich, projekty musiały uwzględniać jedno z wybranych podłoży z oferty Stora Enso. Tym razem, z uwagi na proekologiczne przesłanie konkursu, skandynawski producent dał uczestnikom do wyboru kartony: CKB Nude – bazujący na brązowej tekturze typu kraft; Cupforma Natura – do opakowań spożywczych; Natura Life – bazujący na brązowej tekturze, przeznaczony do produkcji opakowań na napoje; z serii Tambrite/Tamfold.

Zdaniem jurorów
W składzie jury znaleźli się eksperci rynkowi, którzy oceniali nadesłane prace, biorąc pod uwagę następujące kryteria: zgodność z polityką zrównoważonego rozwoju, funkcjonalność, wrażenia z użytkowania (efekt tzw. user experience), potencjał rynkowy, innowacyjność, czytelność w kontekście opakowanego produktu oraz kwestie związane ze sprzedażą w handlu detalicznym i logistyką. W ocenie jurorów zgłoszone prace wskazywały na wysoki poziom zaangażowania uczestników, a także kreatywność i innowacyjność w podejściu do realizowanych projektów.
„Jestem bardzo zadowolony z finalnych rozstrzygnięć – mówi Stefan Casey, Packaging Innovation Lead w firmie Nestlé. – Nagrodzone prace cechuje spójność pod względem dotykowym i wizualnym. Podoba mi się to, że każda z nich mówi o kluczowych wyzwaniach, jakie nam obecnie towarzyszą, a zarazem uwzględniają one różne potrzeby i finalne zastosowania. Znalazły się tu bowiem rozwiązania opakowaniowe dla branży gastronomicznej (oferującej dania na wynos), e-handlu oraz sprzedaży detalicznej”.
Ida Backman, copywriter w firmie Oatly dodaje: „Wszystkie nagrodzone projekty w wznoszą na wyższy poziom produkt, jaki kryje opakowanie. Wykonanie miski do dań na wynos z kartonu sprawia, że zapewne będą one smakowały lepiej niż spożywane z plastikowego talerza. Koszulka w nagrodzonym opakowaniu wygląda bardziej ekskluzywnie, natomiast w przypadku trzeciej pracy – znajdujące się w środku owoce prezentowane są w najlepszym wydaniu”.
Uwe Melichar, założyciel MELICHAR Bros. i prezes epda (European Brand and Packaging Design Association), uzupełnia: „Zwycięskie prace wpisują się w zmiany rynkowe, gdyż od lipca tego roku wprowadzanie do obrotu jednorazowych naczyń wykonanych z plastiku będzie zabronione. Musimy zatem szukać nowych, dobrych alternatyw”.

Stora Enso dziękuje uczestnikom i jurorom
Organizowany przez Stora Enso w cyklu dwuletnim, konkurs Recreate Packaging odbył się już po raz piąty. W obecnej formule skierowany do wszystkich osób zainteresowanych tematyką innowacyjnego designu (w pierwszych edycjach mogli brać nim udział projektanci opakowań oraz studenci uczelni kształcących w tym kierunku). Mówi Hannu Kasurinen, wiceprezes działu Packaging Materials w firmie Stora Enso: „Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom tegorocznej edycji oraz jurorom za poświęcony przez nich czas. Zachęcamy do zapoznania się z wynikami konkursu, jak też do śledzenia informacji związanych z jego kolejnymi edycjami”.
Anna Manokhina, Project Manager odpowiedzialna w Stora Enso za realizację Recreate Packaging, dodaje: „Zarządzanie tego typu przedsięwzięciem drogą cyfrową stanowiło duże wyzwane, ale nawet w obecnej sytuacji udało nam się utrzymać jego główne założenia. Cieszy duża liczba imponujących projektów z całego świata, które zapewniły uczestnikom i jurorom unikalne doświadczenia. Ciepłe słowa z ich strony to najlepsza nagroda za pracę, jaką włożyłam w organizację tego konkursu. Z niecierpliwością czekamy już na kolejną jego edycję”.

Ze wszystkimi projektami, nagrodzonymi i wyróżnionymi w konkursie Recreate Packaging 2021 można zapoznać się odwiedzając dedykowaną mu stronę https://recreatepackaging.com/

 

 

 

------------ koniec informacji -----------

 

Stora Enso Polska Sp. z o.o.
ul. Chłodna 51
00-867 Warszawa
E-mail: Aleksandra.Kominek@storaenso.com
http://www.storaenso.com

Poligraficzna Agencja Informacyjna
Slawek.Sokolowski@pai.info.pl, + 48 694 473 651
Magda.Dudanowicz@pai.info.pl, + 48 694 473 650
http://www.pai.info.pl




Copyright ©2004-2024 by Printnet s.c. :: Made by WebFabrika