English version
Witamy w czwartek, 25.04.2024 o
PAI - Poligraficzna Agencja Informacyjna



 
 

Rozbudowa i modernizacja maszyny fleksograficznej szansą na optymalizację wydajności i zyskowności: kolejne webinarium firmy Mark Andy
 
Warszawa, 31.05.2021
Kolejne webinarium firmy Mark Andy, zorganizowane 19 maja br. przez jej północnoamerykańską centralę, zostało poświęcone kwestii rozbudowy i modernizacji istniejącego parku sprzętowego o dodatkowe funkcje i opcje, zwiększające wydajność i zyskowność produkcji fleksograficznej. Podczas wydarzenia, które poprowadzili przedstawiciele Mark Andy: Steve Heinze – Aftermarket Technical Sales i Greg Reiter – Custom Design Team Manager, a moderowała Christine Topp – Marketing & Event Specialist, skupiono się na trzech propozycjach firmy w tym zakresie, obejmujących implementację systemów suszenia UV (także w technologii LED), modułów do personalizacji, a także rozwiązań umożliwiających wytwarzanie etykiet wielowarstwowych. Wspomniano też o innych możliwościach, wpływających na rozszerzenie portfolio typowej drukarni etykietowej, m.in. w obszarze tagów RFID. Całość dopełniły prezentacja maszyny fleksograficznej Performance Series P7, zainstalowanej w centrum pokazowym Mark Andy w St. Louis (USA) i wyposażonej w szereg dodatkowych opcji, a także sesja pytań i odpowiedzi, tradycyjnie już wieńcząca spotkania online tej firmy .

Webinarium poprowadzili Steve Heinze - Aftermarket Technical Sales i Greg Reiter - Custom Design Team Manager.

Rozpoczynając webinarium i witając jego licznych uczestników z całego świata Steve Heinze podkreślił, że temat przebudowy, rozbudowy i modernizacji istniejącego parku sprzętowego staje się coraz bardziej popularny wśród klientów Mark Andy. Dodał też, że możliwości oferowane w tym zakresie przez amerykańskiego producenta stanowią dość istotny jej wyróżnik na tle konkurencji. Tezę tę potwierdza Przemysław Polkowski, dyrektor Mark Andy Poland, odpowiedzialny w polskim oddziale firmy za obszar aftermarket: „Liczna grupa uczestników webinarium, wśród których byli także klienci z Polski, wskazuje na rosnącą popularność tematyki związanej z upgrade’ami maszyn drukujących. Ten trend obserwujemy także na rynku polskim, gdzie na rozbudowę swojego sprzętu – np. o dodatkowe moduły do utrwalania w technologii UV czy dedykowane personalizacji – decydują się zarówno użytkownicy maszyn fleksograficznych, jak też hybrydowych/cyfrowych, jakie oferujemy. Te drugie były w naturalny sposób instalowane w ostatnich latach, ale nasi koledzy z USA wspominali podczas webinarium, że zdarza im się modernizować także urządzenia z lat. 70 ubiegłego wieku. Jesteśmy tu zatem bardzo elastyczni, wspierając naszych klientów, którzy niekoniecznie chcą inwestować w nową maszynę, ale zależy im na zwiększeniu funkcjonalności już istniejącego parku sprzętowego, a tym samym – na rozszerzeniu swoich możliwości produkcyjnych i portfolio oferowanych usług”.  
Prelegenci webinarium podkreślali jeszcze jeden aspekt związany z kwestią upgrade’ów: wieloletnie doświadczenia firmy i jej pracowników z działu aftermarket w tym obszarze, znajomość klientów i ich potrzeb, a w konsekwencji – możliwość dopasowania odpowiedniego rozwiązania do oczekiwań użytkownika, a także jego możliwości budżetowych.

Systemy suszenia UV – upgrade nr 1 wśród klientów Mark Andy
Steve Heinze i Greg Reiter zaznaczyli, że zdecydowanie najpopularniejszą opcją rozbudowy istniejących maszyn fleksograficznych jest wyposażanie ich w pierwsze bądź dodatkowe moduły utrwalania zadrukowanej wstęgi w technologii UV. Dzięki współpracy z czołowymi producentami tego typu rozwiązań, Mark Andy może tu zaoferować systemy różnego typu – od tych wyposażonych w tradycyjne lampy rtęciowe po energooszczędne LED UV. W kontekście tych ostatnich wymieniony został m.in. moduł Pro LED, dość często – jak wspomniano – instalowany w maszynach z serii Performance. Podczas webinarium podkreślano, że zastosowanie utrwalania UV (zwłaszcza w wariancie z promiennikami LED) przynosi użytkownikom liczne korzyści: zwiększenie wszechstronności i elastyczności produkcji (m.in. za sprawą zastosowania szerszego spektrum podłoży), poprawę wydajności (np. dzięki niższemu zużyciu energii oraz farb, ale też prostszym procesom mycia) oraz jakości wydruków (dzięki wyższej żywotności kolorów i stabilności barwnej). Dużą zaletą wdrożeń realizowanych przez techników Mark Andy jest – co również podkreślano – możliwość pełnego zintegrowania systemów UV w ramach każdej działającej na rynku maszyny fleksograficznej tego producenta.

Digital Print Bar: rosnące zapotrzebowanie na personalizację
Jak przekonywano m.in. podczas nieco wcześniejszego webinarium, zorganizowanego przez Mark Andy wspólnie z Global Graphics, na szeroko rozumianym rynku etykiet i opakowań, także drukowanych w technologii wąskowstęgowej, rośnie zapotrzebowanie na dane personalizowane (VDP). Temat ten pojawił się również w kontekście rozbudowy istniejącego sprzętu. Mark Andy ma tu zaoferowania własny, dedykowany moduł – Mark Andy DPV – pozwalający na implementację zmiennych danych w trybie monochromatycznym. Jak podkreślali prelegenci, proces ten odbywa się bez wpływu na prędkość produkcji, a moduł DPV został zaprojektowany w ten sposób, by bez problemu można było go zainstalować na większości działających na rynku maszyn wąskowstęgowych (fleksograficznych i cyfrowych, także innych producentów) oraz urządzeń do finishingu. Można w nim realizować aplikacje, zwiększające wartość dodaną końcowego produktu, uwzględniające różne elementy drukowane w trybie jednokolorowym: kody kreskowe, kody QR czy inne personalizowane części wydruku. DPV znajduje zastosowanie przy produkcji takich wyrobów jak: bilety, tagi, etykiety, druki direct mailing (wymagające indywidualnego adresowania), karty plastikowe, opakowania, druki zabezpieczone czy ulotki farmaceutyczne.

Web Translator: więcej informacji na etykiecie
Trzecim z rozwiązań, na które zwrócili szczególną uwagę specjaliści Mark Andy, jest Web Translator – moduł pozwalający na wytwarzanie etykiet wielowarstwowych. Powstał on z myślą o produkcji etykiet dla branż farmaceutycznej, chemicznej i innych, w których przepisy prawne nakładają na właścicieli marek obowiązek wprowadzania niezbędnej, czasem rozbudowanej treści w etykietach. Jednak – jak przekonywano podczas webinarium – można to rozwiązanie wykorzystać także w kampaniach marketingowych. Jako jeden z argumentów przemawiających za jego zastosowaniem prelegenci podawali efektywność kosztową, wynikającą z możliwości naniesienia dużej ilości informacji przy zajęciu relatywnie małej powierzchni na opakowaniu. Przytoczono cztery różne, najczęściej spotykane rodzaje etykiet wielowarstwowych (od 2-stronicowej typu peel-off, w tym klejonej, do wariantu broszurowego), zaprezentowane zostały również przykładowe wdrożenia Web Translator w maszynach Mark Andy. Wśród nich znalazło się m.in. rozwiązanie Dual Unwind, pozwalające nie tylko na produkcję etykiet wielowarstwowych, ale też – jak podkreślano – zwiększające wydajność całego procesu.  

Trendy na rynku aftermarket
Poza trzema zaprezentowanymi podczas webinarium upgrade’ami, Steve Heinze i Greg Reiter omówili ogólne trendy związane z rozbudową i modernizacją maszyn fleksograficznych. Wśród rozwiązań, które zyskują ich zdaniem na popularności, wymienili m.in.: systemy wizyjne (umożliwiające kontrolę wstęgi i weryfikację prawidłowości gotowych wydruków); chłodzone wałki; dodatkowe stacje rozszerzające gamut kolorystyczny; moduły do aplikowania klejów typu hot melt; systemy czyszczenia wstęgi i koronowania; sztance rotacyjne z napędem serwo czy moduły umożliwiające aplikowanie tagów RFID.

Na zakończenie webinarium odbyła się prezentacja zainstalowanej w centrum pokazowym Mark Andy w St. Louis maszyny fleksograficznej Performance Series P7, wyposażonej w liczne dodatkowe opcje, w tym omawiane podczas spotkania online. Steve Heinze szczegółowo omówił każdą z nich, raz jeszcze podkreślając znaczący ich wpływ na zwiększenie wydajności, elastyczności i jakości realizowanej produkcji etykietowej.
Webinarium zwieńczyła moderowana przez Christine Topp sesja pytań i odpowiedzi, podczas której uczestniczące w niej osoby miały okazję odnieść się do zagadnień omawianych podczas spotkania. Te dotyczyły różnych aspektów zaprezentowanych rozwiązań: ekonomicznych, technologicznych, jak też środowiskowych.
„Zainteresowanie webinarium świadczy o dużym potencjale, jaki tkwi w segmencie tzw. retrofits – przyznaje Tom Cavalco, Executive Vice President Mark Andy. – Rozbudowa maszyny to dla wielu drukarń najlepsza droga do zoptymalizowania swojej działalności i rozszerzenia jej o nowe produkty, a tym samym – pozyskania zupełnie nowego grona klientów. Cieszymy się, że jako dostawca wąskowstęgowych maszyn drukujących, pracujących we wszystkich technologiach powszechnie stosowanych w produkcji etykietowej, możemy im w tym pomóc. Wszystkich zainteresowanych zwiększeniem efektywności swojej produkcji poprzez rozbudowę istniejącego parku sprzętowego zapraszamy zatem do kontaktu”.

 

 

------------ koniec informacji -----------

 

Dodatkowe informacje na temat firmy Mark Andy:
Lena Chmielewska-Bontron, Mark Andy Poland Sp. z o.o.
Ul. Szyszkowa 35/37, 02-285 Warszawa
Tel. +48 882 177 803
E-mail: lena.chmielewska@markandy.com
http://www.markandy.com

Poligraficzna Agencja Informacyjna
Magda.Dudanowicz@pai.info.pl, + 48 694 473 650
Slawek.Sokolowski@pai.info.pl, + 48 694 473 651
http://www.pai.info.pl




Copyright ©2004-2024 by Printnet s.c. :: Made by WebFabrika