English version
Witamy w czwartek, 7.07.2022 o
PAI - Poligraficzna Agencja Informacyjna



 
 

Firma Mark Andy zaprezentowała „potęgę druku hybrydowego” (i fleksograficznego) podczas Open House w Warszawie
 
Warszawa, 21.06.2022
Niemal 250 osób wzięło udział w dwudniowym Open House, zorganizowanym pod hasłem „Siła druku hybrydowego” przez firmę Mark Andy w jej warszawskim centrum demonstracyjnym. Klienci z całego świata, obecni na miejscu, jak też online, mieli okazję obejrzeć w pracy wybrane rozwiązania z jej oferty. Flagowy model hybrydowy Mark Andy – Digital Series HD został zaprezentowany zdalnie – podczas produkcji w firmie Essentra Packaging, będącej od niedawna jego użytkownikiem. Uczestnicy Open House obejrzeli też podczas pracy trzy zainstalowane w warszawskim centrum demonstracyjnym maszyny – tonerową Digital Pro 3 oraz fleksograficzną Evolution Series E3, a także Digital Series iQ. Spotkanie było pierwszą w Europie prezentacją tego ostatniego rozwiązania, powstałego we współpracy z firmą Domino, wyposażonego w moduł Distorun firmy Kurz do uszlachetniania druków. Firma zaanonsowała też nowe oprogramowanie automatyzujące produkcję etykietową – sMArt Link. Pierwszy dzień spotkania zwieńczyła wspólna, uroczysta kolacja (urozmaicona m.in. pokazem laserowym i oprawą muzyczną), podczas której wyemitowane zostało specjalne wystąpienie, wygłoszone do uczestników Open House przez Jasona Desai – współwłaściciela firmy Mark Andy.

Tom Cavalco - Executive Vice President Mark Andy wita gości przybyłych do warszawskiego centrum demonstracyjnego i zaprasza na prezentację maszyny Digital Series HD zainstalowanej w firmie Essentra Packaging.

Firma Mark Andy zorganizowała Open House dla klientów po trzyletniej przerwie.

Phil Baldwin - Sales Manager Mark Andy prezentuje maszynę tonerową Digital Pro 3.

Maszynę fleksograficzną Evolution Series E3 demonstrowano podczas Open House z maksymalną prędkością wynoszącą 152 m/min.

Hybrydowy model Digital Series iQ miał podczas Open House europejską premierę.

Specjalna etykieta, uwzględniająca 12 różnych motywów, została wydrukowana na wszystkich maszynachprezentowanych podczas Open House.

Przybyłych do centrum demonstracyjnego gości powitał Tom Cavalco – Executive Vice President Mark Andy, który podkreślił, że każde wydarzenie typu Open House jest dla firmy szczególne: „To okazja, by spotkać się z naszymi klientami osobiście, z jednej strony dzieląc się wiedzą, z drugiej – zebrać niezwykle cenne informacje, bardzo pomocne przy rozwijaniu nowych i udoskonalaniu już istniejących rozwiązań. To wy, użytkownicy maszyn Mark Andy, tworzycie rynek etykiet i opakowań i wiecie o nim najwięcej. Jako producent o ponad 75-letnim doświadczeniu staramy się wychodzić naprzeciw waszym oczekiwaniom i potrzebom, wprowadzając na rynek stale udoskonalane rozwiązania. Tegoroczne Open House poświęcone jest w dużej mierze maszynom hybrydowym, łączącym w sobie technologie konwencjonalną i cyfrową z licznymi opcjami wykańczania i uszlachetniania. Prezentujemy kilka rozwiązań hybrydowych – od modelu entry-level do klasy high-end. Przygotowaliśmy też pokaz maszyny fleksograficznej Evolution Series E3. Zapraszamy zatem do swoistej podróży z Mark Andy, uwzględniającej najnowsze technologie i będącej – taką mamy nadzieję – inspiracją dla rozwoju waszych biznesów”.

Digital Series HD: flagowy model hybrydowy zaprezentowany w warunkach produkcyjnych
Pierwszym „przystankiem”, na który zaprosiła klientów firma Mark Andy, był Lublin i działająca tu drukarnia Essentra Packaging. Realizowana przez nią produkcja jest od niedawna wspierana przez maszynę Digital Series HD. Jak podkreślał prowadzący prezentację Phil Baldwin – Sales Manager Mark Andy Europe, używana przez Essentra Packaging konfiguracja jest jedną z najbardziej rozbudowanych w Europie. „Digital Series HD to maszyna klasy high-end, dedykowana wysokowydajnej produkcji etykiet i opakowań giętkich, realizowanych zarówno w dużych seriach, jak też w średnich czy małych, także uwzględniających personalizację czy różne wersje tego samego produktu – mówił Phil Baldwin. – Cieszy się ona nieprzerwaną popularnością na całym świecie, będąc jednym z naszych hitów sprzedażowych”. Ubiegły rok – jak podano podczas spotkania – był dla Mark Andy pod tym względem rekordowy. Tylko na rynku europejskim firma sprzedała 78 maszyn hybrydowych, z czego ponad 20 trafiło do klientów z Polski.
Phil Baldwin zwracał uwagę na wysoką wydajność Digital Series HD, która jest w niej możliwa do osiągnięcia dzięki jednoprzebiegowemu procesowi: „To jedna z największych zalet technologii hybrydowej – mówił – gdyż zarówno drukowanie, jak też następujące po nim wykańczanie i uszlachetnianie, realizowane są w jednym przejściu. W porównaniu z rozwiązaniami off-line, generowane są dzięki temu znaczące oszczędności czasowe, ale też materiałowe, a w efekcie – zwiększają się wydajność produkcji poligraficznej i całego zakładu. W tym kontekście rosnący udział maszyn hybrydowych w naszej sprzedaży, a także coraz większe ich udziały rynkowe w skali globalnej nie są żadnym zaskoczeniem”.
Podczas prowadzonej z Essentra Packaging prezentacji w maszynie wydrukowane zostały etykiety na piwo, uwzględniające trzy różne motywy graficzne. Do dyspozycji uczestników Open House były też wykonane tu nieco wcześniej próbki innych etykiet z 12 różnymi motywami, na bazie białej folii PP z uszlachetnieniem, a obie prace można było zobaczyć podczas wydarzenia. „Etykieta z 12 motywami powstała wcześniej, gdyż to samo zlecenie realizujemy też na żywo, na pozostałych maszynach prezentowanych podczas Open House, z uwzględnieniem trzech technologii – tonerowej, inkjetowej i fleksograficznej.  – mówił Phil Baldwin. – Dzięki temu możecie państwo przekonać się o możliwościach każdej z nich, tak pod względem jakości, jak też opcji dostępnych uszlachetnień. Tym samym zwracamy uwagę na możliwość drukowania tego samego projektu w różnych maszynach i technologiach, także zamiennie. Taką tendencję, tzn. w kierunku standaryzacji druku, obserwujemy coraz częściej wśród naszych klientów”.
O korzyściach związanych z użytkowaniem maszyny Digital Series HD wypowiadali się też – podczas specjalnie nagranych materiałów wideo – przedstawiciele dwóch polskich drukarń – Arti-Bau i MD Labels. Obie zdecydowały się ostatnio na wdrożenie drugiej już maszyny tego modelu.

Digital Pro 3: dla rozpoczynających „podróż” z drukiem cyfrowym
Maszyna Digital Pro 3, bazująca na technice tonerowej, pojawiła się w ofercie Mark Andy podczas targów Labelexpo Europe 2019. Urządzenie stanowiło kontynuację serii  maszyn klasy entry-level, które – jak podkreślał podczas prezentacji Phil Baldwin – oznaczają dla wielu przedsiębiorstw poligraficznych początek ich przygody z drukiem cyfrowym. „Digital Pro 3 oferujemy w kilku wariantach – mówił. – Podczas Open House prezentujemy wersję uwzględniającą semirotacyjną sztancę. Jest to kompaktowe, zajmujące niewiele miejsca, ale zarazem niezwykle elastyczne i wydajne rozwiązanie, dedykowane średnim i krótkim seriom. Przezbrojenie maszyny jest błyskawiczne, co znacząco zwiększa efektywny czas jego wykorzystania”.
Podczas Open House w maszynie Digital Pro 3 wydrukowane zostały wspomniane wcześniej etykiety z 12 motywami graficznymi (z dodatkowym uszlachetnieniem nanoszonym metodą cold stampingu w module fleksograficznym i opcją sztancowania półrotacyjnego), a także etykiety na herbatę w 3 różnych wersjach.

Evolution Series E3: prostota obsługi i elastyczność druku fleksograficznego
Na tych samych targach w 2019 roku zadebiutowała seria maszyn fleksograficznych Evolution Series. Niemal natychmiast spotkały się one z zainteresowaniem drukarń etykietowych z całego świata. „Niezależne napędy serwo i związana z tym elastyczność; wysoka jakość reprodukcji i prędkość dochodząca do 152 m/min., opcje uszlachetniania i wykańczania inline – te walory Evolution Series docenili bardzo szybko ich użytkownicy, których liczba w skali świata stale rośnie – mówił Phil Baldwin. – Tylko w ubiegłym roku dostarczyliśmy ich ponad 50, co oznacza średnio jedno wdrożenie tygodniowo. Maszyny Evolution Series są niezwykle wydajne i i odpowiadają na potrzeby rynku. Umożliwiają wykorzystanie różnych podłoży, w tym shrink sleeve czy IML. Pozwalają zatem obsługiwać klientów z nawet najbardziej wymagających, rygorystycznych branż jak kosmetyczna, zdrowotna czy farmaceutyczna”.
Podczas Open House maszyna Evolution Series E3 była prezentowana w wersji wyposażonej w sześć zespołów drukujących w technice fleksograficznej (w tym dwa dedykowane kolorom specjalnym) i moduł do cold stampingu. Wydrukowane zostały na niej – podobnie jak na innych urządzeniach – etykiety z 12 motywami (tu zastosowano raster 220 lpi) na białej folii PP. Poza drukiem w trybie CMYK i dwoma kolorami Pantone, w przypadku E3 zostały one poddane tłoczeniu na zimno i sztancowaniu.

Digital Series iQ: najnowsza hybryda w ofercie Mark Andy
W ubiegłym roku firma Mark Andy wprowadziła do swojej oferty kolejny model hybrydowy – Digital Series iQ, powstały we współpracy z Domino – producentem zastosowanego w niej modułu inkjetowego. Obecni na Open House goście mieli możliwość zobaczyć maszynę w pracy – zainstalowany w warszawskim centrum demonstracyjnych egzemplarz został dodatkowo wyposażony w moduł do uszlachetniania – Distorun firmy Kurz.
Phil Baldwin przedstawił ideę wprowadzenia tego modelu do oferty, podkreślając, że bazuje ona na sprawdzonej platformie maszyn fleksograficznych Evolution Series. Ruud Bos – DP OEM Manager Europe w firmie Domino przedstawił „serce” maszyny – moduł inkjetowy V16610i, umożliwiający drukowanie z szerszym gamutem kolorystycznym (CMYKOV + W). Z kolei Marco Ordung – Product Manager w firmie Kurz opowiedział o module Distorun, przeznaczonym do uszlachetniania wydruków.
Został on wykorzystany do wydrukowania przykładowej pracy – etykiety na szampon z zastosowaniem białej folii PP. To samo podłoże posłużyło też do wykonania znanych z wcześniejszych prezentacji etykiet z 12 motywami.
„Maszynę Digital Series iQ określamy mianem True Hybrid, podobnie jak nasz flagowy model – Digital Series HD. Mamy tu bowiem prawdziwy ocean możliwości, wynikający z zastosowania techniki druku inkjetowego i licznych opcji uszlachetniania (także niezwykle wysublimowanych) oraz wykańczania. Drukując z wysoką jakością i prędkością (do 70 m/min. w trybie „rapid”), jest rozwiązaniem bardzo wszechstronnym, otwierającym przed użytkownikami zupełnie nowe rynki” – mówił Phil Baldwin.

sMArt Link: automatyzacja produkcji etykietowej
Warszawskie spotkanie stało się miejscem oficjalnej premiery sMArt Link – nowego oprogramowania, automatyzującego produkcję etykietową. Zaprezentowała je Gretchen Tobol – Product Manager w północnoamerykańskiej centrali Mark Andy.  
„Wprowadzając je do oferty, wyszliśmy naprzeciw licznym sugestiom naszych klientów, wyrażanym m.in. podczas tego typu wydarzeń – mówiła. – Zdajemy sobie bowiem sprawę, jak istotna w obecnych czasach jest kwestia wydajności i utrzymania marż, a podstawą ku temu jest m.in. zwiększanie automatyzacji procesów. Program sMArt Link umożliwia monitorowanie pracy urządzeń w czasie rzeczywistym, a także zbieranie bieżących informacji o procesie produkcyjnym”.
Jak podaje producent, można je wdrożyć zarówno w nowo instalowanych, jak też już działających  maszynach – nie tylko Mark Andy, ale również producentów zewnętrznych. „Jest ono pomocne operatorom w kontekście wprowadzania natychmiastowych korekt w procesie produkcyjnym, zaś osoby nadzorujące produkcję wspiera w podejmowaniu – na bazie zebranych danych – strategicznych decyzji. Tym samym zwiększa efektywność wykorzystania parku sprzętowego i wpływa na większą proekologiczność procesu produkcyjnego” – mówiła Gretchen Tobol.

Poza prezentacjami maszyn i oprogramowania oraz pracami drukowanymi podczas Open House, organizator – z myślą o uczestnikach spotkania – przygotował specjalną broszurę, zawierającą krótkie opisy wszystkich demonstrowanych urządzeń (wraz z kodami QR prowadzącymi do prezentacji wideo na firmowym kanale YouTube), jak też opinie ich użytkowników z całego świata. Nieco miejsca w publikacji poświęcono technologii RFID, która coraz częściej znajduje zastosowanie także w produkcji poligraficznej. Broszura uwzględniała m.in. wypowiedzi użytkowników maszyn Mark Andy, wyposażonych w specjalne moduły, dedykowane aplikowaniu targów RFID.

„Spektrum zaprezentowanych w niej firm i wdrożeń świadczy o naszym globalnym zasięgu i obecności w każdym zakątku świata – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy Europe, będąca koordynatorem Open House i przygotowanego z tej okazji wydawnictwa. – Cieszymy się, że w naszym wydarzeniu wzięli udział obecni i potencjalni klienci Mark Andy z wielu krajów. Mamy nadzieję, że zgodnie z mottem broszury (Technologia – Rozwiązania – Inspiracja dla Biznesu) oraz hasłem przewodnim Open House, zaprezentowana przez nas „siła druku hybrydowego” stanie się wsparciem dla wielu drukarń etykietowych i opakowaniowych. Mamy też nadzieję, że przygotowane pokazy, wypowiedzi klientów, opinie przedstawione w broszurze, staną się inspirację dla wielu firm poligraficznych. Dziękujemy za udział w Open House i zapraszamy na stoisko Mark Andy podczas wrześniowych targów Labelexpo Americas w Chicago. Będą one kolejną okazją,  by zobaczyć podczas pracy nasze rozwiązania hybrydowe i fleksograficzne”.

 

 

------------ koniec informacji -----------

 

Dodatkowe informacje na temat firmy Mark Andy:
Lena Chmielewska, Mark Andy Poland Sp. z o.o.
Ul. Szyszkowa 35/37, 02-285 Warszawa
Tel. +48 882 177 803
E-mail: lena.chmielewska@markandy.com
http://www.markandy.com

Poligraficzna Agencja Informacyjna
Magda.Dudanowicz@pai.info.pl, + 48 694 473 650
Slawek.Sokolowski@pai.info.pl, + 48 694 473 651
http://www.pai.info.pl




Copyright ©2004-2022 by Printnet s.c. :: Made by WebFabrika