Warszawa, 29.06.2024
Ostatni czas był dla API Foilmakers i jej polskiego oddziału – API Folie Polska – okresem aktywnej obecności na różnych wydarzeniach branżowych. Jej polscy klienci również okazję do spotkania z przedstawicielami API Folie Polska podczas kongresu Etykiety Samoprzylepne, gdzie zaprezentowane zostały efekty jej kompleksowej współpracy z jedną z rodzimych drukarń etykietowych. Firma wzięła również udział w targach Luxe Pack w Paryżu i Packaging Premiere w Mediolanie. Z kolei na targach drupa 2024 obecna była na stoisku firmy United Transfer Technologies, od niedawna należącej do Aldus Group (właściciela API Foilmakers).
 Fot.: API Foilmakers |
„Tegoroczna wiosna była dla nas bardzo pracowita, nie tylko w kontekście licznych spotkań biznesowych, wdrożeń, szkoleń i wizyt u klientów, ale też pod względem wydarzeń branżowych, w których braliśmy aktywny udział – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. – Lokalnie bardzo ważna była dla nas obecność – tradycyjnie w roli współorganizatora i partnera merytorycznego – na kongresie Etykiety Samoprzylepne. Tym razem, zamiast standardowej prezentacji, zaprosiliśmy do udziału w nim i do rozmowy „na scenie” jednego z naszych polskich klientów – drukarnię Grafpol z Bydgoszczy. Nasza centrala była z własnym stoiskiem na branżowych targach opakowaniowych – Luxe Pack w Paryżu i Packaging Premiere w Mediolanie. Z kolei podczas największej tegorocznej wystawy dla branży poligraficznej – drupa 2024 – swoją obecność zaznaczyła firma United Transfer Technologies, przejęta niedawno – wraz z kilkoma innymi spółkami przez Aldus Group. Korzystając z gościnnych progów jej stoiska, mieliśmy okazję do spotkań w Düsseldorfie z naszymi licznymi klientami z branży poligraficznej i opakowaniowej – także z Polski”.
Kongres Etykiety Samoprzylepne – z doświadczeń użytkownika
Konwencja udziału API Folie Polska była w tym roku odmienna niż w latach wcześniejszych. Zamiast tradycyjnej prezentacji, Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca firmy zaprosiła do rozmowy Paulinę Łukowicz – prezes zarządu drukarni Grafpol. Firmy współpracują ze sobą od wielu lat, zaś niedawno API Folie Polska przeprowadziła w Grafpolu kompleksowe szkolenie w zakresie hot stampingu.
„API Folie Polska stara się być wszędzie tam, gdzie są nasi klienci, partnerzy biznesowi i gdzie – poza częścią konferencyjną – jest też miejsce na spotkania i rozmowy – mówi Katarzyna Kozińska. – A skoro dyskusje i wymiana wiedzy są tu – jak podkreśla wielu uczestników konferencji – kluczowe, w tym roku postanowiliśmy nieco zmodyfikować konwencję naszej obecności. Zamiast tradycyjnej prezentacji, postanowiliśmy zaprosić do rozmowy naszego wieloletniego klienta – drukarnię Grafpol, która w ostatnim czasie zdecydowała się na rozszerzenie formuły tej współpracy. Przeprowadziliśmy tu bowiem kompleksowe szkolenie w zakresie hot stampingu – technologii znanej od lat, ale przez wiele firm wciąż nie do końca wykorzystywanej. Dziękuję w tym miejscu pani Paulinie Łukowicz za przyjęcie naszego zaproszenia i za podzielenie się swoimi doświadczeniami z uczestnikami Kongresu Etykiety Samoprzylepne. Z przeprowadzonych przez nas rozmów wynika, że zaproponowana formuła spotkała się z ich uznaniem”.
Oferta dla branży opakowaniowej na targach Luxe Pack i Packaging Premiere
Nieco później przedstawiciele brytyjskiej centrali API Foilmakers mieli okazję gościć swoich klientów z całego świata podczas dwóch wydarzeń, dedykowanych branży opakowaniowej. Na obu firma miała swoje stoisko, prezentując liczne zastosowania produkowanych przez siebie folii w kontekście zdobienia, uszlachetniania, ale też ochrony opakowań wykonanych z różnych podłoży.
Podczas specjalnej edycji targów Luxe Pack w Paryżu firma skoncentrowała się – zgodnie z ideą tej wystawy – na segmencie premium, który zyskuje na popularności wśród wielu właścicieli marek. API Foilmakers ma tu w swojej ofercie liczne materiały, dostępne w różnych wariantach kolorystycznych, także specjalnych, recepturowanych na życzenie klienta. Wystawa byłą okazją do spotkań z klientami i dyskusji na temat wyzwań rynkowych, nowych rozwiązań i trendów w sektorze opakowań luksusowych.
Packaging Premiere w Mediolanie to z kolei wydarzenie skierowane do właścicieli marek z branż kosmetycznej, perfumeryjnej i środków higieny osobistej, poszukujących zaawansowanych rozwiązań opakowaniowych.
API Foilmakers zaprezentowała tu swoją ofertę dla tych segmentów rynkowych, w tym nowe wzorniki, uwzględniające m.in. nowe kolory folii do hot stampingu oraz folie holograficzne i perłowe. „To poszerza naszą ofertę w zakresie opakowań luksusowych i premium. Daje też dodatkową przestrzeń w zakresie ich projektowania, a tym samym – większe możliwości dla właścicieli marek i współpracujących z nimi drukarń” – podkreśla Katarzyna Kozińska.
United Transfer Technologies BV na targach drupa 2024
Aldus Group i API Foilmakers zaznaczyły swoją obecność także na targach drupa, uznawanych za najważniejsze tegoroczne wydarzenie branży poligraficznej. Swoje stoisko miała tu firma United Transfer Technologies BV. Wraz z innymi spółkami wchodzącymi w skład United Foils Europe została ona niedawno przejęta przez Aldus Group.
„Obecnie trwa proces integrowania m.in. zasobów i pracowników United Foils Europe w strukturach API Foilmakers – mówi Katarzyna Kozińska. – Targi w Düsseldorfie były więc naturalną okazją do poznania się naszych zespołów, ale przede wszystkim – do wspólnych spotkań z klientami z całego świata. Przejęty biznes będzie stanowił ważną część API Foilmakers, a oferta wszystkich firm – tj. United Foils Europe BV i jej spółek zależnych (United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV, Newfoil Machines) – świetnie wpasowała się w nasze portfolio”.
„Bardzo dziękujemy za wszystkie spotkania podczas wiosennych wydarzeń branżowych. Na tym jednak nie koniec. Jesień również będzie obfitować w liczne okazje do spotkania z nami. Lokalnie będziemy obecni na konferencjach dedykowanych branży opakowaniowej. Przedstawiciele naszej centrali zawitają zapewne na północnoamerykańską odsłonę targów Labelexpo. Tych, którzy nie planują udziału w żadnej z tych imprez, zapraszamy do kontaktu z naszym polskim oddziałem. Chętnie zapoznamy państwa z naszą kompleksową ofertą, obejmującą – poza różnorodnym portfolio folii – także doradztwo, wsparcie techniczne i szkolenia m.in. w zakresie cold- i hot stampingu” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
------------ koniec informacji -----------
Dodatkowe informacje na temat produktów API Transfer Technologies:
Katarzyna Kozińska, API Transfer Technologies Sp. z o.o.
Ul. Raszyńska 13, 05-500 Piaseczno
Tel.: +48 22 737 58 05
E-mail:
katarzyna.kozinska@apitransfer.com
http://www.apitransfer.comPoligraficzna Agencja Informacyjna
Slawek.Sokolowski@pai.info.pl, + 48 694 473 651
Magda.Dudanowicz@pai.info.pl, + 48 694 473 650
http://www.pai.info.pl